Навчальний процес
Мова освітнього процесу - українська.
Діяльність закладу дошкільної освіти України у 2024/2025 навчальному році продовжується в умовах воєнного стану. Організацію освітнього процесу, а також забезпечення життєдіяльності дітей і професійної діяльності педагогів регулюватимуть наступні нормативні документи: Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 № 641), Положення про заклад дошкільної освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305 у редакції постанови Кабінету міністрів України від 27.01.2021 року № 86), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров'я України від 24.03.2016 № 234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності(затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), рекомендацій МОН України щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти у 2024-2025 н.р."; листа МОН від 02.04.2022 №1/3845-22 "Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні" (лист МОН від 02.04.2022 №1/3845-22), "Про організацію безпечного простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів (лист МОН від 20.06.2023 №1/8820-23), Інструктивно-методичних рекомендацій "Організація фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах" ( лист МОН від 02.06.2016 № 1/9-456), Положення про атестацію педагогічних працівників ( наказ МОН від 09.09.2022 №805), інших нормативно-правових актів.
Особливу увагу варто звернути на новий Закон України «Про дошкільну освіту», ухвалений Верховною Радою України 6 червня 2024 року і підписаний Президентом України 5 липня 2024 року. Новий нормативний документ розроблено з урахуванням світового досвіду та євроінтеграційних рішень і має на меті значно покращити умови праці педагогічних працівників системи дошкільної освіти, розширити можливості партнерства з батьками вихованців, а також створити сприятливі умови для розвитку якісної та доступної дошкільної освіти в Україні.
У Рекомендаціях МОН щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти у 2024/2025 навчальному році №1/15368 – 24 від 27.08.2024 зазначено, що важливим питанням виступає питання доступності дошкільної освіти, що забезпечує без винятку кожній дитині рівні права та можливості на здобуття освіти, враховуючи індивідуальні особливості, потреби та потенціал. Завданням діяльності закладу є створення умов, які гарантуватимуть доступність освіти без будь-якої дискримінації.
Зміст освітнього процесу в закладі дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти) нова редакція від 12.01.2021р. №33 і реалізується відповідно до програми розвитку, навчання, виховання дітей "Українське дошкілля", що рекомендована Міністерством освіти і науки України.
Актуальним залишається питання національно патріотичне виховання дошкільників, особливо в умовах військової агресії проти України, залишається ключовим і невід'ємним елементом освітнього процесу в закладах дошкільної освіти. Важливо організовувати освітню взаємодію з дітьми не лише через ознайомлення з історією нашої держави, а й через акцент на її сучасних досягненнях та нових здобутках. Формування патріотичних почуттів та національної свідомості в дітей залишається пріоритетним завданням ЗДО. Процес удосконалення національного виховання дошкільників слід починати з прищеплення малюкам любові та пошани до рідної мови, домівки та Батьківщини. Для покращення рівня оволодіння державною мовою насамперед спілкуйтеся українською мовою, проводьте онлайн-дні та тижні української мови, використовуйте вільний час дітей для розучування віршів та українських народних ігор, читання казок, милування природою рідного краю.